Manager financiën en bedrijfsvoering 28 uur p/w

Wij zoeken een zelfstandige manager financiën en bedrijfsvoering!

Wie zijn wij?

Welzijn Lelystad werkt in de sociale basis aan het voorkomen van zwaardere zorg. Wij werken voor alle inwoners van Lelystad, voor jong en oud, zonder onderscheid en zonder indicatie. Wij ondersteunen mensen dichtbij hun eigen leefwereld. Die hulp is vrij toegankelijk, laagdrempelig en effectief. We richten ons op het versterken van onderlinge verbondenheid, autonomie (zelfregie) en competenties (benutten van talent) omdat we weten dat dit leidt tot gelukkiger mensen die minder zorg nodig hebben. Onze hulp is er altijd op gericht dat mensen zelf weer verder kunnen.

Welzijn Lelystad geeft vrijwilligers de mogelijkheden om hulp te bieden. We brengen daarin vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen vrijwilligers met trainingen. Waar dat nodig is, zetten we professionele hulp in. Dat doen we voor zowel jongeren als volwassenen, in de wijk, op school en online. In alle werksoorten werken wij samen met partners, zoals huisartsen, maatschappelijk werk, schuldhulp en onderwijs.

Is hulp in de sociale basis niet voldoende? Dan kijkt het sociaal wijkteam wat er nodig is. In het Sociaal wijkteam werkt Welzijn Lelystad samen met partners in de stad. Om wijkgerichte activiteiten in de stad te ondersteunen en ontmoeting te faciliteren verzorgen wij het sociaal beheer in de wijkcentra in Lelystad. Welzijn Lelystad heeft ongeveer 100 betaalde krachten en 500 vrijwilligers die zich dagelijks inzetten voor een mooiere stad.

Wie ben jij?

Ben je een manager financiën met een brede bedrijfsvoering achtergrond, die ook strategisch mee kan denken? Ben je maatschappelijk betrokken draag je graag bij aan een mooier Lelystad? Dan zijn we misschien wel op zoek naar jou.

Wat zoeken we?

Als manager financiën en bedrijfsvoering ben je lid van het MT en een belangrijke gesprekspartner van de directie en de Raad van Toezicht. Je adviseert, ondersteunt en helpt hen in hun rol.

‘Must haves’

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Achtergrond in bedrijfseconomie of vergelijkbaar, eventueel aangevuld met vakopleidingen gericht op de financiën en control;
  • Goed analytisch vermogen;
  • Ervaring als leidinggevende van een afdeling financiën en/of bedrijfsvoering, bij voorkeur in een gesubsidieerde organisatie;
  • Een coachende stijl van leidinggeven gericht op ontwikkeling van medewerkers;
  • Kennis van en ervaring met bedrijfsvoering en het verbeteren van processen;
  • Aantoonbare kwaliteiten als gesprekspartner op managementniveau, met een brede blik op oplossingen en innovatieve mogelijkheden;
  • Teamspeler: klantgericht ten behoeve van directie en toezichthouders, regie nemend in de afstemming met collega’s;
  • Energiek, communicatief sterk en initiatiefrijk
  • Stressbestendig

‘Nice-to-haves’

  • Ervaring in een organisatie die nauw verbonden is met de politiek
  • Bekend met Lelystad

Wat ga je doen?

De manager financiën en bedrijfsvoering:

  • is verantwoordelijk voor het opstellen van de begroting, jaarrekening, P&C cyclus en de periodieke rapportages in het kader van de bedrijfsvoering en de verantwoording;
  • is deskundig op het terrein van financiën en bedrijfsvoering en acteert als hands on professional binnen de organisatie
  • is verantwoordelijk voor de inrichting en het functioneren van de AO/IC.
  • is als manager verantwoordelijk voor financiën, ICT en het contractbeheer;adviseert en ondersteunt de directie; faciliteert de directie in de relatie met extern accountant;
  • maakt verdiepende analyses en draagt bij aan het goed aansluiten van de bedrijfsvoering op ontwikkelingen van buitenaf, en aan het inzichtelijk maken van kansen en mogelijkheden;
  • De manager financiën en bedrijfsvoering ressorteert hiërarchisch onder de directeur-bestuurder.

Wat bieden we?

Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan in een geweldige organisatie. Daar horen dan ook goede arbeidsvoorwaarden bij:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal €5.946 (schaal 12, het salaris is afhankelijk van je ervaring) o.b.v. een 36-urige werkweek en goede secundaire arbeidsvoorwaarden conformde CAO Sociaal Werk;
  • Een individueel keuzebudget van 17,07% van je bruto salaris;
  • Een loopbaanbudget;
  • Een telefoon en laptop;
  • Een vaste plek op kantoor (geen kantoortuin), maar ook de mogelijkheid om hybride te werken met flexibele werktijden.

Jouw sollicitatiebrief met cv kun je tot en met 23 mei a.s. richten aan Brenda Bos vacatures@welzijnlelystad.nl.

Meer informatie over deze functie? Bel Brenda Bos (HR-adviseur) via 0320-707159