Manager Welzijn Lelystad 32 uur p/w

Wij zoeken een zelfstandige people-manager met inhoud!

Wie zijn wij?

Welzijn Lelystad werkt in de sociale basis aan het voorkomen van zwaardere zorg. Wij werken voor alle inwoners van Lelystad, voor jong en oud, zonder onderscheid en zonder indicatie. Wij ondersteunen mensen dichtbij hun eigen leefwereld. Die hulp is vrij toegankelijk, laagdrempelig en effectief. We richten ons op het versterken van onderlinge verbondenheid, autonomie (zelfregie) en competenties (benutten van talent) omdat we weten dat dit leidt tot gelukkiger mensen die minder zorg nodig hebben. Onze hulp is er altijd op gericht dat mensen zelf weer verder kunnen.

Welzijn Lelystad geeft vrijwilligers de mogelijkheden om hulp te bieden. We brengen daarin vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen vrijwilligers met trainingen. Waar dat nodig is, zetten we professionele hulp in. Dat doen we voor zowel jongeren als volwassenen, in de wijk, op school en online. In alle werksoorten werken wij samen met partners, zoals huisartsen, maatschappelijk werk, schuldhulp en onderwijs.

Is hulp in de sociale basis niet voldoende? Dan kijkt het sociaal wijkteam wat er nodig is. In het Sociaal wijkteam werkt Welzijn Lelystad samen met partners in de stad.

Om wijkgerichte activiteiten in de stad te ondersteunen en ontmoeting te faciliteren verzorgen wij het sociaal beheer in de wijkcentra in Lelystad.

Welzijn Lelystad heeft ongeveer 100 betaalde krachten en 500 vrijwilligers die zich dagelijks inzetten voor een mooiere stad.

Wie ben jij?

Ben jij een ervaren leidinggevende met een brede interesse en een open houding en voel jij je thuis in het sociaal domein? Ben je maatschappelijk betrokken draag je graag bij aan een mooier Lelystad? Dan zijn we misschien wel op zoek naar jou.

‘Must haves’

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • Ervaring met en plezier in leidinggeven aan (teams van) professionals
  • Gericht op samenwerken
  • Brede interesse
  • Ervaring in het sociaal domein, liefst op terrein van jeugd
  • Zelfstandig en autonoom
  • Humor, relativeringsvermogen, lef

‘Nice-to-haves’

  • Ervaring in een organisatie die nauw verbonden is met de politiek
  • Bekend met Lelystad
  • Kennis van kwaliteitssystemen, liefst van het ‘Kwaliteitslabel Sociaal Werk’

Wat ga je doen?

Je geeft medewerkers richting en kaders en je zorgt voor een prettig werkklimaat waarin iedere medewerker zijn bijdrage levert aan de organisatiedoelstellingen. Medewerkers ervaren dat ze bij je terecht kunnen. Je zorgt dat het team kwalitatief en qua formatie op sterkte is en je stuurt op de met onze opdrachtgever afgesproken resultaten en effecten. Bovenal snap je waar het echt om gaat in ons vak, namelijk dat wij werken aan geluk!

Als manager bij Welzijn Lelystad ben je samen met je (twee) collega managers verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de medewerkers in de uitvoering. Je werkt hierin nauw samen met je collega’s. Het management team bestaat naast de drie vakinhoudelijke managers uit de HR-adviseur, de financieel manager en de directeur-bestuurder en wordt ondersteund door de office manager.

Je geeft leiding aan de onderdelen jeugd, informele zorg, vluchtelingenwerk en Huis voor Taal. Ons management team is in beweging. Het kan zijn dat we in de loop van het jaar een andere verdeling gaan maken over de verschillende managers. Dat doen we met elkaar en op basis van formatie, capaciteiten, ervaring en interesse. Wat in elk geval binnen je takenpakket blijft vallen blijft is jeugd.

Natuurlijk sta je als manager midden in de Lelystadse samenleving en signaleer je ontwikkelingen voor nieuwe dienstverlening. Je hebt veel contact met externe partners en werkt daarin samen. 

De manager ressorteert hiërarchisch onder de directeur-bestuurder. 

Wat bieden we?

Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan in een geweldige organisatie. Daar horen dan ook goede arbeidsvoorwaarden bij:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal  €5.946 (schaal 12, het salaris is afhankelijk van je ervaring) o.b.v. een 36-urige werkweek en goede secundaire arbeidsvoorwaarden conform de CAO Sociaal Werk;
  • Een individueel keuzebudget van 17,07% van je bruto salaris;
  • Een loopbaanbudget;
  • Een telefoon en laptop;
  • Een vaste plek op kantoor (geen kantoortuin), maar ook de mogelijkheid om hybride te werken met flexibele werktijden;

Jouw sollicitatiebrief met cv kun je tot en met 15 mei a.s. richten aan Brenda Bos vacatures@welzijnlelystad.nl.  De gesprekken voor deze functie vinden begin in de week van 30 mei plaats. Meer informatie over onze organisatie kun je vinden op www.welzijnlelystad.nl.

Meer informatie over deze functie? Bel Brenda Bos (P&O adviseur) via 0320-707159.