Heb je geen vervoer naar een GGD-priklocatie of vind je het prettig als iemand met je mee gaat?

17 maart 2021

Heb je geen vervoer naar een GGD-priklocatie of vind je het prettig als iemand met je mee gaat? Welzijn Lelystad biedt daarvoor verschillende mogelijkheden.

Bij steeds meer mensen valt de uitnodiging voor coronavaccinatie op de mat. Misschien wil je je graag laten vaccineren maar ben je niet mobiel genoeg bent om zelfstandig naar de GGD-priklocatie te gaan. Of misschien vind je het ook wel heel vervelend om alleen te gaan. Als dit zo is dan kan Welzijn Lelystad daarbij helpen.

De Opstap en ANWB-Automaatje

Heb je een oproep gehad om je te laten vaccineren en ben je zelf minder mobiel en voor vervoer afhankelijk van anderen? De Opstap of het ANWB-automaatje bieden daarvoor dé oplossing. Onze vervoerservice ANWB-AutoMaatje en De Opstap met onze vrijwillige chauffeurs brengen u naar de priklocatie. De Opstap beschikt over een minibus waarin ook mensen met een rolstoel of een rollator kunnen worden vervoerd. Om iedereen goed van dienst te kunnen zijn, vinden we het fijn als een ritje met de bus minimaal 1 dag van tevoren wordt aangevraagd. Voor beide vervoersdiensten vragen we een kleine vergoeding.

Bel voor meer informatie en de mogelijkheden naar Welzijn Lelystad (0320) 707 159. Mailen kan ook naar klantenservive@welzijnlelystad.nl.

Patiëntsupport

Vind je het fijn als iemand met je mee gaat naar de GGZ-priklocatie? Misschien omdat je gespannen bent, slecht ter been of je weet niet waar de priklocatie is? Ook daar biedt Welzijn Lelystad een oplossing voor. Patiëntsupport beschikt over tal van opgeleide vrijwilligers die met je mee kunnen gaan. Dan sta je er op zo`n moment niet helemaal alleen voor.

 Patiëntsupport is helemaal gratis. Wil je patiëntsupport aanvragen of je iemand die deze ondersteuning goed kan gebruiken? Vul dan het formulier in op onze website: www.welzijnlelystad.nl/informele-zorg/hulpvrager/patientsupport/ of bel voor meer informatie naar Welzijn Lelystad (0320) 707 159. Mailen kan ook naar klantenservice@welzijnlelystad.nl. Houd er s.v.p. wel rekening mee dat Patiëntsupport minimaal 4 werkdagen voor de afspraak moet worden aangevraagd.

Meer weten? Neem dan contact op met Anne-Beth Buijert. Telefonisch: (0320) 707 159 of mail naar klantenservice@welzijnlelystad.nl